VITRINELE MARILOR BRANDURI – ÎNTRE FASHION ȘI ARTĂ

O vitrină atrăgătoare este atunci când văzând-o, te oprești pe trotuarul din fața magazinului pentru a citi povestea din fereastră. Istoria din vitrină este o chemare pentru trecători  să intre în magazin și să facă parte din această poveste.

În anii 1960, criticul și scriitorul francez Jean Baudrillard, descria vitrina de magazin ca fiind „atât magică, cât și frustrantă”, pentru că e menită să producă efecte emoționale pentru a crește vânzările, dar în același timp îl absoarbe pe spectator, și îi refuză accesul fizic la produsele etalate.

L. Frank Baum, autorul Vrăjitorului din Oz, este și unul dintre cele mai cunoscute nume în domeniul instruirii privind amenajarea vitrinelor, înființând Asociația Națională a Decoratorilor de Vitrine în cadrul căreia acordă premii anuale de excelență în design „Cum poate o vitrină să vândă produse?”. Baum scria în The Art of Decorating Dry Goods Windows că „Produsele se vor vinde dacă le plasezi în așa fel încât observatorul să le dorească și să intre în magazin să le cumpere. Odată intrat, clientul poate vedea și alte lucruri pe care le vrea și, indiferent de cât cumpără, creditul vânzării îi aparține vitrinei”.

Daca te gândești la cele mai frumoase vitrine din lume, precis cele din Paris îți vor trece prin minte. Vitrinele elegante ale marilor case de modă își așteaptă turiștii indiferent de anotimp. Chanel, Louis Vuitton, Prada, Valentino sunt doar câteva dintre brandurile care investesc mii de euro pentru amenajarea lor și angajează designeri din Occident, unde vitrinele sunt adevărate opere de artă. Câteva rame, papioane, batiste de buzunar și alte accesorii sunt varianta ideală de a decora magazinele pentru bărbați.

Însă și la casele mari ramele sunt un accesoriu indispensabil când vorbim despre amenajarea vitrinelor. Brandului Louis Vuitton ne invită într-o lume suprarealistă, iar odată ce treci pragul magazinului, ne teleportăm într-o lumea magică plină de culori și forme. Ultimele  colecții au fost prezentate chiar cu ajutorul animalelor butaforice.

Dolce & Gabbana atrage în mod deosebit atenţia prin eleganță şi explozia de culori.

Christian Dior a rămas un sinonim al creativității și rafinamentului.

Vizitatorii magazinului Prada sunt introduși într-o atmosferă de vis, evidențiindu-se nu atât hainele expuse în vitrina ci mai degrabă starea de bine și armonie indusă de atmosfera vitrinei.

Ați trecut vreodată pe lângă o vitrină care să vă teleporteze într-o altă lume și din care să nu vreți să vă mai reîntoarceți?

Text: Victoria Mudreac

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *