Idei
5 REGULI DE URMAT PENTRU A ALEGE CORECT CULOAREA PASSEPARTOUT-ULUI

Un passepartout ales corect este sarea şi piperul oricărei lucrări înrămate. Şi, la fel ca sarea şi piperul în exces sau, dimpotrivă, când acestea nu sunt de ajuns, poate transforma o fotografie sau o lucrare artistică de milioane într-o pată ţipatoare agăţată de un perete sau într-un obiect fad, pierdut în spaţiu.

Pentru a alege un passepartout care să pună în valoare lucrarea pe care doriţi să o înrămaţi, aveţi de urmat câteva reguli simple, dar esenţiale, nu înainte, însă, de a învăţa prima şi cea mai importantă regulă atunci când vine vorba de un passepartout - culoarea lui trebuie să se asorteze cu lucrarea înrămată, nu cu peretele pe care aceasta va fi atârnată.

1.Passepartout-ul alb este o alegere bună în cazul în care doriţi sa creaţi o galerie (fie ea şi pe un singur perete) cu lucrări de diferite culori sau vreţi să puneţi în valoare o serie de fotografii alb-negru, în care negrul este culoarea predominantă. Passepartout-ul alb oferă lucrărilor un look elegant, minimalist şi crează senzaţia unui spaţiu aerisit, curat, contemporan, în care s-a lucrat cu atenţie la design.

2.Passepartout-ul de culori neutre, cum ar fi nuanţele de bej sau gri, echilibrează lucrarea, îi absorb culorile prea aprinse, pe care nu doriţi să le accentuaţi şi, totodată, pun în valoare culorile calde, fară, însă, a crea un contrast care să domine piesa.

3.Passepartout-ul de culori contrastante pot crea un efect dramatic, perfect pentru spaţiile cu accente clasice sau baroce, cu un decor opulent-feminin sau sobru-masculin. În acest caz, alegeţi culori aprinse, vibrante, pentru lucrările întunecate, iar pentru lucrările deschise la culoare - passepartout-uri de culori închise, profunde. Aici, însă, trebuie să aveţi grijă ca passepartout-ul să nu devină accentul de bază, lăsând lucrarea în anonimat. Unele lucrări în culori aprinse se privesc bine doar cu passepartout-uri albe sau negre. Lucrările multicolore, de obicei, se combină cu passepartout-uri de culori închise.

4.Passepartout-ul poate fi şi de culoarea care domină lucrarea. Un astfel de passepartout va pune accentul exclusiv pe lucrare şi nu pe ramă.

5.În cazul în care alegeţi un passepartout dublu, cel exterior va fi de culoarea care domină lucrarea, iar al doilea, passepartout-ul interior, va fi de culoarea secundară sau terţă a lucrării. Astfel, ochiul celui care priveşte se va deplasa în mod natural de la passepartout-ul exterior, care accentuează lucrarea în totalitatea sa, spre elementele secundare ale acesteia.

Dacă aveţi o lucrare pe care vreţi să o înrămaţi, dar şi să aflaţi secretele noastre despre cum se valorifică orice bucăţică de artă cu un passepartout ales pe sprânceană, vă aşteptăm în saloanele MOLDECO la o discuţie interesantă, urmată de captivantul joc al alegerii passepartout-urilor.

 

text: Diana Guja

Share

Comments